החל פינוי 9 הבתים בישוב עופרה – מאות מתבצרים • מתעדכן

"החל ממחר נחל לשבות רעב במאהל שפתחנו מול בית ראש הממשלה עד לעמידה בהתחייבות להקמת ישוב חדש תחת הישוב עמונה שנפל. אנו מבקשים מהציבור הרחב להצטרף אלינו לשביתה באוהל המחאה׳.
קובי פינקלר 3 Comment on החל פינוי 9 הבתים בישוב עופרה – מאות מתבצרים • מתעדכן

המשטרה החלה בפינוי 9 הבתים בישוב עופרה על פי צו בית המשפט • מאות צעירים מתבצרים בבתים, חלקם על הגגות • המשטרה: קוראים למנוע חיכוכים מיותרים • בתגובה להרס בתי עפרה מודיע מטה עמונה שביתת רעב ממחר במאהל מול בית רוה"מ

"החל ממחר נחל לשבות רעב במאהל שפתחנו מול בית ראש הממשלה עד לעמידה בהתחייבות להקמת ישוב חדש תחת הישוב עמונה שנפל. אנו מבקשים מהציבור הרחב להצטרף אלינו לשביתה באוהל המחאה׳.

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עדכון לשעה 13:

עד כה פונו 3 בתים.

החל מתחילת הפינוי נפצעו חמישה שוטרים באורח קל (שניים מנשיכות, אחד מחבלת ראש, אחד מחבלה בחזהו ואחד נוסף בפרק כף ידו). הם נלקחו לקבלת טיפול רפואי. שניים פונו לבית חולים הדסה הר הצופים וחלקם כבר חזרו לפעילות לאחר טיפול בשטח.

עד כה נעצר חשוד נוסף בגין הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים ובשעה זו הוא נלקח לחקירה (עד כה 2 עצורים).

כמו כן נמשכת הפעילות להרחקתם של מאות צעירים וצעירות המתגודדים ומתבצרים בבתים שטרם פונו (6) ובסמוך אליהם.

***

בדקות אלו החלו כוחות הביטחון בפינוי 9 הבתים בישוב עופרה עפ״י צו בית המשפט.

מאות שוטרים הגיעו הבוקר לישוב עופרה כדי לפנות את תשעת הבתים בהתאם להוראת בית המשפט. במשטרה מבודדים את הבתים, ופועלים לפנות את בני הנוער מהם.

מהמשטרה נמסר כי במקביל לפינוי, כל העת נמשכת ההידברות מול המתיישבים וההנהגה המקומית, בכדי למנוע חיכוך ועימותים מיותרים מול כוחות הביטחון ועל מנת לאפשר ביצוע המשימה ללא נפגעים.

המשטרה קוראת לגורמי ההנהגה להמשיך לגלות אחריות ומעורבות גבוהה על מנת שביצוע צו בית המשפט יתקיים כסדרו. ולפעול לריסון גורמים לא מקומיים. לא לאפשר אלימות כנגד שוטרים וחפים מפשע.

במפלגת האיחוד הלאומי הגיבו להריסת הבתים בעפרה: "אחרי עקירת היישוב עמונה והיום הריסת הבתים ביישוב עפרה, זאת השעה לבנייה מחודשת לתושבי עמונה, עפרה ויתר היישובים ביהודה ושומרון"

עוד אמרו: "לא יתכן שהורסים בתים ביישוב שמדינת ישראל הקימה, בלי שיש אדם אחד שטוען שהשטח שייך לו. על בג"ץ היה להגן על התושבים ולמוטט את "שקר האדמות הפרטיות". בידי הממשלה להפוך את כיוון הרכבת ולהתחיל בתנופת בנייה בכל מרחבי יהודה ושומרון.

ראש ישיבות ואולפנות בני עקיבא הרב דרוקמן לבני הנוער בעפרה- הבוקר העין דומעת על העוול וההרס ובערב נשיר את ההמנון"

ראש מוסדות ישיבות ואולפנות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן ומנכ"ל מרכז יב"ע אלחנן גלט שוחחו לפני זמן קצר עם בני הנוער של היישוב עפרה. השניים ביקשו לעודד את רוח הצעירים המוחים וביקשו מהם למחות ללא אלימות. בהמשך אמרו כי "הלב כואב העין דומעת ! על העוול הזועק המיותר שמתבצע בשעות אלה בעפרה !

"אך אנו יודעים להביט סביב ולראות את התמונה הגדולה של בנין ואמונה שאנו רואים אצל המשפחות המדהימות ואצל הנוער המדהים שהתכנס לכאן משעות הבוקר המוקדמות! גם אם תראו היום תמונות של כאב ובכי על ההרס הנורא. התמונה האמיתית שתיצרב היא של המשך המפעל של בנין ויצירה לנצח נצחים!.

אבי רואה יו"ר המועצה האזורית מטה בנימין בעפרה:"אנחנו כאן היום בעפרה, ישוב שהוקם ע"י ממשלת ישראל. צו הריסת הבתים הוא עוול אין בו הגיון, יחד עם זאת אמונתו חזקה ואיתנה הבטחת ה' לאבותינו על הארץ הזו, שום הרס לא יערר את ההבטחה הזו! אחרי שיפנו אותנו מכאן נמשיך להסתכל קדימה בבנייה של מאות ואלפי דירות ובתים בעפרה ובכלל זו חובתנו לעם ישראל וארץ ישראל כדי להרחיב גבולה ולהשריש בה שורשים. יש כאן נוער נפלא שאוהב את א"י ופועל למענה בכל רחבי הארץ. בשם ה' נעשה וב"ה נצליח!"

מטה עמונה: נפתח בשביתת רעב

בתגובה להרס בתי עפרה מודיע מטה עמונה שביתת רעב ממחר במאהל מול בית רוה"מ: "הרס רודף הרס. מילה אינה מילה והממשלה הלאומית בראשות בנימין נתניהו ונפתלי בנט איבדה את ההצדקה לקיומה.

"לא ייתכן שחודש בדיוק אחרי מחיקת הישוב עמונה, כשהלב עוד רותח, מסרב להתנחם אחרי שמפעל חיים בן עשרים שנה נכרת מהעולם, כשמשפחות עקורי  עמונה שוהות בתת תנאים כבר חודש ימים בתנאי פנימיה שמונה נפשות, הורים ונערים בחדר אחד – במרחק כמה מאות מטרים משם הורסת הממשלה שכונה נוספת של בתי אבן ומפנה את יושבי הבתים.

במטה עמונה תוהים: "האם זו הממשלה לה הצבענו?! כיצד אתה נפתלי בנט שהתחייבת להקים ישוב חדש תחת זה שנחרב עולה על משכבך בביתך ברעננה כשלבך שקט נוכח ההרס והזוועה האנושית והחורבן הערכי?!

"החל ממחר נחל לשבות רעב במאהל שפתחנו מול בית ראש הממשלה עד לעמידה בהתחייבות להקמת ישוב חדש תחת הישוב עמונה שנפל. אנו מבקשים מהציבור הרחב להצטרף אלינו לשביתה באוהל המחאה׳.

ac59877d-4598-411d-9382-3ac43aa27eed

 



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    ציטוט – ראש ישיבות ואולפנות בני עקיבא הרב דרוקמן לבני הנוער בעפרה- הבוקר העין דומעת על העוול וההרס ובערב נשיר את ההמנון" הם עוד מאמינים בהמנון
    שהיה אליהו זכור לטוב מחזר על כל תפוחי הרעב; מצא אחד תפוח ומוטל ברעב. אמר לו "בני, מאיזה משפחה אתה?". אמר לו "ממשפחה פלונית". אמר לו "וכמה הייתם?". אמר לו "שלשת אלפים". "וכמה נשתייר מכם?". אמר לו "אני". אמר לו "רצונך לומר דבר אחד ולחיות?". אמר לו "הן!". אמר לו "אמור שמע ישראל ה' אלקינו ה' אחד". צעק מיד ואמר (עמוס ו, י): "הס! כי לא להזכיר בשם ה'" לא למדני אבא כך!".  מה היה עושה? נוטל יראתו ונותנה על לבו ומגפפה ומנשקה עד שכריסו נבקעת ונופל, הוא ויראתו, לארץ

  2. 2

    צודק הם עדין דבוקים בע"ז של הציונות והולכים לשיר את ההמנון להיות עם חופשי בארצינו

  3. 1

    בערב ישירו את ההמנון, ולמחרת בערב יבצעו חובשי הכיפות הסרוגות פשיטות בכוללים וביקורות במוסדות החינוך בעיניים נוטפות ארס להרס עולם התורה!